Ar fi bine ca deşteptătoarele britanicilor să sune dimineaţa mult mai devreme, scrie cotidianul Daily Mail. În fiecare an, economia Marii Britanii plăteşte în van 9 miliarde de lire sterline din cauza iresponsabilităţii a circa 600.000 de cetăţeni ai ţării care vin la serviciu cu întârziere în fiecare zi, arată un studiu recent.
Peste jumătate dintre cei intervievaţi au recunoscut că ar putea să nu ajungă la timp pentru întâlniri sau alte evenimente legate de serviciu, cel puţin, o dată pe săptămână. 15% dintre angajaţi au fost de părerea că nu au fost eficienţi în timpul şedinţelor, după ce au întârziat, iar aproape jumătate au confirmat că şi-au deranjat colegii. Un britanic din zece şi-a amintit că a întârziat chiar la interviul de angajare. 11% din ei au opinat că gestionarea proastă a timpului a dus la pierderea unor clienţi importanţi. 82% din ei au remarcat că profesioniştii nu au voie să întârzie la serviciu.
Zilnic 590.000 de englezi vin cu întârziere la serviciu. Pierderile de timp ale unui angajat se egalează cu 97 de minute pe lună din orar, care se raportează la 305 lire sterline pentru o persoană pe an. Principalele motive invocate de cei ce încalcă regulile bunei-cuviinţe sunt: traficul aglomerat, din cauza lucrărilor de stradă (41%), întârzierile mijloacelor de transport în comun (29%), circumstanţe neprevăzute: starea de sănătate proastă (25%), condiţii meteo proaste (18%), somnul după ce a sunat alarma ceasului (14%) şi uitarea unor lucruri acasă (12%).
63% din respondenţi consideră că propriile întârzieri le provoacă stres, iar 39% din asemenea persoane nu se mai pot achita de obligaţiile de serviciu în ziua respectivă; 75% se simt vinovaţi, iar jumătate consideră că au pierdut respectul colegilor. Conform studiului, o persoană care nu a venit la ora stabilită are nevoie de 49 de minute pentru a se linişti ca să-şi înceapă munca. Psihologul Cecilia d'Felice a declarat: "Costul întârzierii pentru economie este uriaş, dar şi mai mare este impactul negativ pe care îl poate avea asupra performanţelor companiei, moralului echipei şi productivităţii.” Directorul Heathrow Express, Keith Greenfield, a opinat, la rândul său: "Timpul înseamnă bani, iar când este vorba de întâlniri de afaceri, punctualitatea este esenţială". Studiul a fost realizat de Heathrow Express, pe un eşantion de 1000 de angajaţi.