Portalul Yahoo! a depus plângere împotriva site-ului de socializare Facebook, pe care-l acuza de uzurparea unora dintre patentele sale, în special – cu privire la publicitate, protecţia vieţii private sau mesagerie.
În total, Yahoo! identifică zece patente pe care Facebook le-ar utiliza fără autorizaţie, conform plângerii depuse la un tribunal federal din California, în vestul Statelor Unite, la San Jose, consultată online.
“Din nefericire, diferendul cu Facebook rămâne nerezolvat, iar noi suntem nevoiţi să cerem să se facă dreptate în faţa unui tribunal federal”, a subliniat grupul californian într-un comunicat trimis prin e-mail, exprimându-şi încrederea în şansele unei victorii.
“Suntem dezamăgiţi că Yahoo!, un partener de lungă durată al Facebook şi o întreprindere care a obţinut beneficii substanţiale din colaborarea sa cu Facebook, a hotărât să se adreseze justiţiei", a comentat un purtător de cuvânt al reţelei de socializare. “Încă o dată, am aflat despre decizia Yahoo! în acelaşi timp cu presa. Ne vom apăra ferm împotriva acestei iniţiative uimitoare”, a adăugat el.
În plângerea sa, Yahoo!, un site creat în anul 1995, cu nouă ani înainte de liderul reţelelor de socializare, dă asigurări că “la o mare parte a tehnologiei pe care este fondat Facebook, Yahoo! a ajuns primul şi a obţinut, ca atare, patente (...) destinate protejării acestor inovaţii”. Yahoo! afirmă, mai ales, că “întregul model de reţea de socializare Facebook, care permite utilizatorilor să creeze profiluri şi să se conecteze, între altele, cu persoane şi companii, este bazat pe tehnologia brevetată de reţeaua de socializare a Yahoo! Înainte să adopte tehnologia Yahoo! (în materie), în anul 2008, Facebook era considerat drept unul dintre site-urile sale cele mai puţin performante în domeniul publicităţii”.
În prezent, Yahoo! revendică peste 700 de milioane de vizitatori unici pe lună, în timp ce Facebook numără 845 de milioane de utilizatori activi în lume, dintre care majoritatea se contactează cel puţin o dată pe zi.
Pe de altă parte, cabinetul specializat eMarketer a notat recent că veniturile publicitare ale Facebook sunt orientate către creştere, spre deosebire de cele ale Yahoo!. Chiar dacă în Statele Unite conflictele în domeniul proprietăţii intelectuale sunt foarte numeroase, acest contencios survine într-un moment nepotrivit pentru Facebook, care îşi pregăteşte intrarea la Bursa.
Yahoo! posedă peste 1.000 de brevete şi nu scapă nici o ocazie să le sublinieze valoarea, în timp ce noua sa conducere este angajată într-un vast proces de reflecţie destinat maximizării valorii companiei.
Societatea şi-a reînnoit profund conducerea în ultimele luni. Cofondatorul său Jerry Yang a renunţat la toate funcţiile, Consiliul de Administraţie a fost reînnoit odată cu plecarea fostului preşedinte, iar un nou director general recrutat din cadrul societăţii de plată online PayPal (grupul eBay), Scott Thompson, depune eforturi în vederea unei redresări.